Meer beeld van de Alfa Romeo Milano

De vrijdag uitgelekte foto van de opvolger van de Alfa Romeo 147 blijkt niet de enige te zijn. Op het internet-platform Facebook is inmiddels een serie foto’s verschenen. De in het geheim gemaakte foto’s van de 147-opvolger, die waarschijnlijk Milano gaat heten, zijn weliswaar onduidelijk maar laten toch weinig aan de verbeelding over.

Het dashboard van de pre-productieversie heeft een langgerekt paneel in aluminium, waarop de bedieningsknoppen beperkt in aantal zijn. Achter het stuur licht de cockpit rood op, met twee grote, ronde meters en daartussen de meest belangrijke rijdersinformatie. Aan de buitenzijde van de auto valt de sterke gelijkenis met de Alfa Romeo Mito op, vooral aan de voor- en zijkant.

De 147-opvolger staat echter op het C-Evo platform, een basis die eerder gebruikt werd voor de Fiat Bravo en Lancia Delta maar dan verder ontwikkeld. Dankzij de nieuwe ontwikkelingen kan de Alfa Romeo Milano wat sportiever rijden en kan het platform zowel gebruikt worden voor voorwiel- als vierwielaandrijving. De sportieve Milano-versies zullen worden uitgerust met het Q2-differentieel. De wielbasis is 2,63 m, waardoor de overhangen wat korter kunnen zijn dan bij de Fiat Bravo.

Met het lekken van de foto’s komen ook allerhande details vrij over de motorisering. In de benzine-uitvoeringen komen 1,4 liter-motoren met de nieuwe MultiAir-technologie, in verschillende vermogensvarianten. De topmodellen zoals de GTA worden uitgerust met T-Jet motoren tot aan 265 pk. Daarnaast verschijnen dieselversies met MultiJet-motoren.

De Alfa Romeo Milano verschijnt in de eerste helft van 2010 op de markt. Wanneer de 147-opvolger officieel gepresenteerd wordt is nog onzeker. Er wordt gezegd dat dat al in september zal zijn, op de IAA in Frankfurt, maar het kan evengoed de Autosalon van Genève worden in maart volgend jaar. Na de Milano-introductie blijft de huidige Alfa Romeo 147 nog een tijdje op de markt.

Tags:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.